Håndværk,
Kunst og Design

På Gram Højskole glædes vi ved at skabe med vores hænder. Vi ønsker at pirre nysgerrigheden, hvor vi i fællesskab vil undersøge verden omkring os og vi tror på at nysgerrighed skaber grobund for motivation.

TILMELDING

Vælg mellem:

20 uger: 04. aug. til 21. dec. 2024
14 uger: 15. sep. til 21. dec. 2024

Forår 2025
24 uger: 05. jan. til 21. jun. 2025
18 uger: 16. feb. til 21. jun. 2025

Frihed til fordybelse og fællesskab

Vi tror på håndværk, kunst og design har en værdi i sin egen ret. Det betyder vi er frie til at fordybe os og mødes i et fællesskab, uden forventninger til din erfaring og viden indenfor håndværket. Sammen går vi på opdagelse i håndværkets forunderlige univers – uanset om det er fotografi, tekstil, gastronomi, maleri eller keramik.

Under dit ophold får du muligheden for at vælge forskellige værkstedsfag i de 3 perioder under dit ophold. Hver periode varer 5-6 uger og du har 11,5 timer på værkstedet om ugen. Starter du semestret ved 1. optag har du mulighed for at vælge ét fag i hver af de 3 perioder, og starter du ved 2. optag har du mulighed for at vælge ét i 2. og 3. periode.

Værkstedsfag

1. Periode

2. Periode
     Fotografi

3. Periode
     Maleri

Forår 2025*

1. Periode
     Maleri

2. Periode
     Fotografi

3. Periode
     Tekstil

*Der tages forbehold for ændringer

Valgfag

I hver af de 3 perioder udbydes også 2 valgfag på henholdsvis 4,5 og 2 timer ugentligt. Her kan du prøve kræfter med grafiske udtryk, strik, træ-håndværk og meget mere.

Højskolen

På Gram Højskole vil du opleve fællesskab og nærvær, og du vil blive udfordret og prøve noget nyt i fællesskab med andre. På højskolen er vi nysgerrige på os selv, hinanden og verden. Hvem er du? Hvad brænder du for? Hvad kan vi i fællesskab? Alt dette er noget vi arbejder med i dagligdagen – og en ny erkendelse kan sagtens opstå, mens du ælter ler, stemmer din guitar eller har fingrene i jorden i køkkenhaven. I undervisningen får du mulighed for at fordybe dig, men vi skubber også til din kreativitet og sætter pris på dine input og ideer. Gram Højskole er en ny højskole, og derfor har vi har højt til loftet, og hos os er alt ikke skrevet i sten. Vi udvikler kulturen, højskolen og fællesskabet sammen.

1. optag: 04. aug. til 14. dec. 2024
19 uger: 34.200 kr. (1.800 kr. pr. uge)

2. optag: 15. sep. til 14. dec. 2024
13 uger: 23.400 kr. (1.800 kr. pr. uge)

Forår 2025

1. optag: 05. jan. til 21. juni. 2025
24 uger: 43.200 kr. (1.800 kr. pr. uge)

2. optag: 16. feb. til 21. juni. 2025
18 uger: 32.400 kr. (1.800 kr. pr. uge)

Det praktiske

Er du nysgerrig på hvordan du muligvis ville kunne komme til at bo? Så kan du tjekke det ud herunder. Hvis du ønsker at få en rundvisning af Højskolen, så book endelig en tid og se vores flotte faglokaler! Vi har også en støtteordning, som åbner op for forskellige muligheder – læs gerne mere!