Fotografi

Det gode billede, den stærke fortælling og en ny vinkel. Fotografiet vender blikket mod verdenen og viser os nye perspektiver på det kendte.

TILMELDING

Vælg mellem:

Efterår 2024
20 uger: 04. aug. til 21. dec. 2024
14 uger: 15. sep. til 21. dec. 2024

Forår 2025
24 uger: 05. jan. til 21. jun. 2025
18 uger: 16. feb. til 21. jun. 2025

Jagten på det gode motiv

På værkstedsfaget Fotografi skal vi afsøge fotografiets mange udtryksmuligheder. Du kommer til at zoome ind på virkemidler som komposition, farve og lys og du skal på jagt efter det helt rette motiv til dine billeder. Undervisningen omfatter en kombination af oplæg om andre fotografers værker, teoretiske/tekniske lektioner og mest af alt praktiske øvelser og opgaver, som giver dig mere erfaring med dit kamera.

Det digitale fotografi

Lær at forstå fotografiets grundsten: lukketid, blænde og iso samt andre af de vigtige værktøjer i digitalt fotografi. Igennem teori og praktiske øvelser vil vi skærpe disse færdigheder på en sjov og lærerig måde.

Fra teori til praksis

Vi vil begynde med en teoretisk lektioner, hvor de grundlæggende koncepter inden for fotografiet bliver præsenteret. Dette omfatter visuel præsentation fra underviseren, vigtige begreber som eksponering, komposition, belysning og mere gennemgås, og du lærer, hvordan du behersker dit kamera, så du får de billeder, som du brænder for.

Teorien vil blive suppleret med praktiske øvelser og fotografiske opgaver. Du får mulighed for at anvende de lærte teorier i praksis gennem fotograferingsopgaver. Disse opgaver fokuserer på at eksperimentere med forskellige indstillinger i kameraet og arbejde med bestemte kompositionsregler.

Fotografi
kort kursus fotografi bastian

Analoge eksperimenter

Vi vil også eksperimentere med diverse kamera teknikker såsom Kamera Obscura og lys-maling. Disse teknikker understøtter forståelsen af kameraets grundsten på en sjov og lærerig måde som kan bruges til at skabe mange kreative billeder.

Den gode feedback

Der vil være tid afsat til diskussion og kritik af jeres arbejde. Dette omfatter, at I viser jeres billeder til hinanden og giver konstruktiv feedback. Dette skaber en læringsmiljø, hvor du kan dele din viden, blive inspireret og lære af hinandens perspektiver.

Bastian

Underviser

Bastian Birk Thuesen er en kreativ professionel, der er uddannet i  Fine Art Photography fra Glasgow School of Art. Han arbejder med både analog og digital fotografi hvor han forener konceptuelle konstruktioner med kraftfulde visuelle udtryk. Hans kunst trækker stærk inspiration fra menneskets forhold til naturen og den teknologi vi omgiver os med.

Bastian

Underviser