Totalteater

Hvad sker der, hvis vi springer den faste ramme, involverer publikum og flytter ud på en hel anden scene end i den klassiske teatersal? Uden farvede lamper og røgmaskiner, skal vi på totalteater udforske teaterets forunderlige univers. Vi flytter derfor til slut væk fra salen med de røde stole og indtager de eventyrlige rammer på Gram Slot.

Før vi når så langt, så vil faget byde på en begyndelse med masser af øvelser og træning. Fokusset er rettet mod improvisation og karakteropbygning. Det er vigtige redskaber, når vi senere træder ind i vores historie.

Vi begynder arbejdet med historien i midten af forløbet. Her holder vi vores dramaturgiske tunge lige i munden, mens vi udvikler en historie.

Og så er vi tilbage til afslutningen af faget. Forestillingen. Publikummet, der træder ind, er alle de andre højskoleelever, der måske har fået detaljerede roller uddelt, som vi har udviklet på holdet, så de passer ind i historien. Og hvad der så sker… det finder du kun ud af, hvis du ender med at vælge totalteater på Gram Højskole.