Politik i virkeligheden

Politik i virkeligheden er et fag, der uge efter uge tager de politiske nyheder til efterretning, graver ned i en enkelt historie og spørger: Hvorfor sker det her? Hvorfor bliver historien skrevet, hvem træffer beslutningen og hvem trykker på knappen? Hvordan reagerer politikerne, når historien kommer ud – og hvorfor er det overhovedet interessant.

Hvad sker der egentligt, når noget sker? Når en journalist “erfarer” noget fra et gruppelokale, hvad er der så foregået inden – og hvad sker der bagefter?

Det er et fag til dig, der er interesseret i Christiansborg bag kulisserne – og i det hele taget dansk politik bag kulisserne.