• Per Vers

Gæsteunderviser

Ordkraft

I foråret 2023 udbydes Ordkraft som valgfag

Ordet kan noget helt særligt. Det kan formidle, fortælle og forvandle. ORDKRAFT tager vi det på ordet. Vi skal læse, lytte og lege med ord i alle afskygninger og på mange måder. Vi sætter ordenes kraft i spil.

Ord er andet en bøger og noveller. Altså dét skal vi selvfølgelig også arbejde med. Men vi skal også opleve rap og poetry slam. Vi skal nørde podcast og dubbing. Vi skal mærke ordet i kroppen og stemmen. Og vi skal se på ordet i debatten.

Vi er nysgerrige på formidling, og hvordan ord kommer ud over rampen. Vi arbejder derfor event-baseret og skaber undervejs på opholdet kunstneriske oplevelser for de andre elever, byen og verden.

Med vores legende tilgang til ordet, får vi får redskaber til at forstå komplekse problemstillinger og se polariserede debatter i et helikopterperspektiv. Ordkraft er et fag med både diskussion, refleksion og med højt til loftet.

Vi er på ordets legeplads – og vi gør det levende og udforsker det sammen.

Vi arbejder med podcast, kreativ skrivning, ny nordisk litteratur, at skrive og holde en tale, formidling uden filter, grafisk facilitering, kommunikation, events samt teater, krop og stemme.

Glæd dig til at møde forfattere og formidlingsmennesker, der har braget gennem lydmuren på tværs af genre – og dem der drømmer om at gøre det.

Vi arbejder med

Ord i øret