Maleriets farveforvandlinger

At arbejde med farver er som at gå på opdagelse.

En ting er hvad det er for nogle farver, der kommer ud af tuben, men det er kun begyndelsen på en længere rejse ud I forståelsen af farverne. Farver kan overraske – særligt hvis man finder ud af hvad farver kan i samspil med hinanden.

Malerikurset handler hvordan man, kan fremhæve farvens klarhed og kvaliteter. Ligeledes bliver man introduceret til hvordan man kan blive bedre til at håndtere farver og farveblandinger. Man får mulighed for at registrere hvordan farverne arter sig  – og dermed få den optimale virkning i billedet.

I maleriets processer kan det både være godt med store armbevægelser, samtidigt med, at det også er nødvendigt at tage planlægge og tage beslutninger. At male er også at få en forståelse af farven, på materialets betingelser. Det handler ikke nødvendigvis om at bruge mange farver, men hvordan man bruger farven på den mest raffinerede måde.

På kurset får du mulighed for at opdage og hente mere viden om hvordan. Kurset er for dem, der vil udfordres og er nysgerrige på at lære og afprøve forskellige tilgange til brug af farven i maleriet.

Gram Lergrav
For 10 mio. år siden var en stor del af Sønderjylland dækket af hav. I Gram har vi i sommerhalvåret netop adgang til at udforske den del af historien i det gamle lergrav, hvor rester af havdyr er bevaret, fordi de blev dækket af lag på lag af fint ler. Hvis du er heldig, kan du finde snegle- og muslingeskaller, søpindsvin og hajtænder, som du må tage med hjem.

Du er altid velkommen til at kontakte os for at høre mere om kurset. Ring på +45 2932 4557 eller send en mail til
info@gramhojskole.dk

28. maj – 3. juni 2023

Martha Kramær

Martha Kramær, f. 1974 er uddannet Master of Fine Arts 2008 fra det Kgl. Danske Kunstakademi i København.

Hun er aktivt udøvende samtidskunstner, undviser og beskikket censor ved Det Kgl. Danske Kunstakademis Billedkunstskolers censorkorps frem til 2026.

Marthas arbejder indgår i flere private og offentlige kunstsamlinger. Hun har udført udsmykningsopgaver og har gennem årene deltaget i større udstillingssammenhænge i gallleri-regi samt vist værker på flere forskellige venues og kulturinstitutioner.

Læs mere og se Marthas egne værk her: http://www.marthakramaer.dk/