Maler

Elsker du at udfolde dig kreativt, fordybe dig i kunsten og blive klogere på den – så er værkstedsfaget Maleri noget for dig! Bliver kun udbudt i 3 periode.

TILMELDING

Vælg mellem

Foråret 2024

21 uger: 28. jan. til 22. juni 2024.

15 uger: 10. marts til 22. juni 2024.

I 3. periode får du muligheden for at dykke ned i kunsten, blive klogere på teknikker, farver og muligheden for at udfolde dig kreativt med en pensel.

Maleri

Maleri bliver kun udbudt i 3. periode.

På Maleri vil der blive udfordret og set nysgerrige på at lære og afprøve forskellige tilgange. Det handler om at lære at øjne og fokusere på det enkle og give det et liv, fortælling og betydning med farven og penselskriften. At male er at få en forståelse af farven, på maleriets betingelser. Det handler ikke nødvendigvis om at alting er planlagt på forhånd, men hvordan man kan nå frem til maleriske forskelle på billedefladen på flere måder.

Du kommer til at lære hvordan man fremhæver det livlige, det stoflige, det farverige i selv de mest enkle motiver. Ligeledes bliver man introduceret til, hvordan man kan blive bedre til at arbejde med størrelsesforhold og formvariationer. Man kan zoome ind på detaljen, arbejde med billedbeskæringer, digte videre på en form. Man kan på forskellige måder planlægge den maleriske proces og afprøve balancen mellem det at arbejde hurtigt og samtidig bevare et vist overblik på billedfladen.

Vi vil arbejde med hvordan man kan fremhæve farvens klarhed og kvaliteter og hvordan man bliver bedre til at håndtere farver og farveblandinger.

Vi vil undersøge hvordan farverne arter sig og dermed få den optimale virkning i billedet. Det handler ikke nødvendigvis om at bruge mange farver, men hvordan man bruger farven/farverne.

Martha

Martha Kramær

Martha Kramær, f. 1974 er uddannet Master of Fine Arts 2008 fra det Kgl. Danske Kunstakademi i København.

Hun er aktivt udøvende samtidskunstner, undviser og beskikket censor ved Det Kgl. Danske Kunstakademis Billedkunstskolers censorkorps frem til 2026.

Læs mere og se Marthas egne værk her: http://www.marthakramaer.dk/

Skema er vejledende med forbehold for ændringer

pensler
Ord
  • pensler

Elever udtaler

• Martin

Naturkraft

“Jeg valgte at tage på højskole, fordi jeg gerne ville være en del af et fællesskab der havde til formål lige netop at være det: Et fællesskab. Alle der vælger at gå på højskole, er åbne for nye venskaber og relationer og det giver et helt specielt forhold mellem eleverne.”

“Det bedste ved Gram Højskole er, hvor meget indflydelse vi får lov til at have på stedet. Vi har fx stået for indretning af baren og fællesstuen og plantningen af træer udenfor. Vi føler os set og hørt, når vi kommer med forslag og idéer.”

Konrad

Naturkraft

“Det har været ubeskriveligt det hele, både de gode  og de mindre gode øjeblikke ser jeg kun tilbage på som noget positivt.”

“Jeg vil virkelig af hele mit hjerte anbefale Gram Højskole – og jeg er ikke en person der siger sådanne ting ofte. Det har været helt fantastisk og især med virksomhedsordning.”

• Signe

Keramik

“Jeg valgte at tage på højskole, for at finde et frirum og lære mig selv bedre at kende. Jeg ville også gerne have muligheden for at fordybe mig i noget andet end skole eller arbejde!”

“Det bedste ved Gram Højskole er menneskerne! Både lærerne og eleverne en lille men helt fantastisk flok madglade, kreative og fjollede ildsjæle.”

• Mille

Naturkraft

“Jeg valgte at tage på højskole, fordi jeg ville opleve noget i mit sabbatår udover at arbejde, samt lære nyt om mig selv, og noget jeg kan bruge senere i livet.”

“Det bedste ved Gram Højskole er de venskaber vi danner på tværs af landet og alder. De nye færdigheder vi udvikler på linjefaget og valgfag og de dejlige omgivelser og byen.”

Hiroka

Keramik

“I chose Gram Højskole, because I wanted to find what I like.”

“When we had spare time, we playes volleyball and watched movies. The most cozy time is talking with my roomies in our room.”

• YU

Keramik

“I chose to stay at Danish folk kigh school because i wanted to learn the language and at the same time become part of a community and help build a community.”

“The best thing about Gram Højskole is the classes, and the flexibility and willingnes to accept international students. I also like that the students can arrange many things and have an impact on their own daily lives at the school.”