Maleri

Maleri – Rejsen til motivet

Vores hverdag er fyldt med forunderlige ting – hvis ellers man får øje på det.

Malerikurset handler om hvordan man kan fremhæve det livlige, det stoflige, det farverige i selv de mest enkle motiver. Ligeledes bliver man introduceret til, hvordan man kan blive bedre til at arbejde med størrelsesforhold og formvariationer.

Man får mulighed for at fordybe sig i hvordan det enkle hverdagsmotiv kan udforskes, leges med og varieres på forskellig vis. At arbejde med hverdagens små registreringer kan være en åbning til eller øvelse i en bedre forståelse af det maleriske blik som en særlig opmærksomhed.

Man kan zoome ind på detaljen, arbejde med billedbeskæringer, digte videre på en form. Man kan måske blive overrasket og genfortryllet – Og ovenikøbet kan man eksperimentere med at få noget helt nyt frem på billedfladen.

Det handler om at lære at øjne og fokusere på det enkle og give det et liv, fortælling og betydning med farven og penselskriften. At male er også at få en forståelse af farven, på materialets betingelser. Det handler ikke nødvendigvis om at alting er planlagt på forhånd, men hvordan man kan nå frem til maleriske forskelle på billedefladen på flere måder.

På kurset får du mulighed for at opdage og hente mere viden om hvordan.

På Gram højskole har vi bl.a.et yogarum og vores eget fitnessrum, så du har mulighed for at kompensere lidt for kokkens gode mad. Det er også muligt at gå en tur i den smukke slotspark, tage en morgendukkert i slotssøen, cykle en tur i skovene rundt omkring Gram. (Det er muligt at låne en cykel på Højskolen). I sommerhalvåret kan man desuden bade i Gram Friluftsbad mod en lille skilling.

Generalt

På kurset serveres lækker mad morgen, middag og aften. I pauserne skifter vi henholdsvis mellem frugt, kage og en småkage til aftenkaffen.

Vi slutter ugen af med en festaften – med tilhørende festmenu. Køkkenet på Gram Højskole stiler efter høj kvalitet med fokus på bæredygtighed, lokale råvarer og økologi.

Du er altid velkommen til at kontakte os for at høre mere om kurset. Ring på +45 2932 4557 eller send en mail til info@gramhojskole.dk

Skemaet er vejledende med forbehold for ændringer.

30. juni – 6. juli 2024

Martha

Martha Kramær

Martha Kramær, f. 1974 er uddannet Master of