Livskraft – en vej til mentalt sundhed

Et kursus for alle, der elsker at tale om, hvad der skaber vores oplevelser, om det formløse, og om hvordan vi alle sammen er forbundne. Kurset bygger på De Tre Principper. Glæd dig til foredrag, oplæg og workshops med masser af spændende temaer, højskolesange, maleri og yoga.

Kurset strækker sig over en forlænget weekend fra onsdag til søndag i uge 17 2022. Vi fordyber os i
spændende temaer inden for De Tre Principper, og krydrer det med alt det bedste fra højskolen. Vi skal
holde morgensamling, synge højskolesange, på rundvisning på Gram Slot og blive klogere på områdets
historie ved Carl Holst.

Højskolekursus: De Tre Principper af Sydney Banks

Kurset indeholder både faste programpunkter og forskellige workshops. Hver morgen er der morgengåtur og morgensamling. I workshop-modulerne vælger du mellem 2-3 ønsker, og du vælger frit fra gang til gang.

Vi håber, at alle med dette program kan sammensætte en weekend, der både inspirerer og udfordrer. Du
vælger løbende hvilke workshops, du ønsker at deltage i. På den måde har du muligheden for at gribe
øjeblikket, lade dig inspirere og udnytte en eventuel ny indsigt i løbet af kurset.

Fredag skal vi ud at opleve området. Vi besøger Gram Slot og hører om områdets historie.

Der kræves ingen forudsætninger for at kunne deltage på kurset. Torsdag morgen begynder faktisk med en
workshop for nye i forståelsen af tanke, bevidsthed og livskraft. I de forskellige workshops dykker vi ned i
forskellige aspekter af livet, alle med Sydney Banks’ De Tre Principper som fælles udgangspunkt. Det er
således visionen, at alle deltagerne såvel som bidragyderne får noget med fra weekenden.

De spændende oplægsholdere
Natasha Swerdloff: ” Forbundethed – Opdag illusionen bag adskillelse”
Trine Høhrmann og Sanne Scholl Lønborg: “Bag tankerne – Livets spirituelle natur og 3p coaching vs traditionel coaching.”
Mette Louise Holland og Jakob Rebien: “Paradigmeskifte i psykologien – glæden ved kun at møde mentalt sunde klienter!”
Lotte Lykkegaard Laursen: Livet har dig”

Ankomst onsdag den 27. april kl. 15.
Hjemrejse søndag den 1. maj kl. 15.

Pris: 3750 kr. Tillæg for enkeltværelse: 750 kr. (Begrænset antal, tilvælges efter tilmeldingsfristen)

Kursusansvarlige: Peter Winding og Carl Holst.

Introduktion til De Tre Principper – Mette Lene Kristensen
Bank rusten af dit parforhold – Simon Vellsted og Trinemaija Storm
Slip kreativiteten løs – Henrik Andersen
Krigsveteraner og 3p – Michael Vintervad Christensen
Webinar: The great remembering – Dean Reese-Evans, Australien
Sydney Banks – tilbage til kilden – Sanne Schroll Lønborg
3P og stemmen – Dorte Kock
Selvskade og spiseforstyrrelser – Jane Ellegaard
Lær at lave video – Peter Winding
Lær at lave podcasts – Peter Winding
3P og det spirituelle – Mathilde Møller og Mette Lene Kristensen
Medfødt livsMestring – Asta Nissen
Teenager med 3p forståelse – Albert Rebien Holland
Yoga og 3P – Jeanette Pagh Emanuelsen
Teatersport og impro: Om at være i nuet – Linda Winding
Singleparadigm & clarity – Kasper Cordt Olsen
Fokus på nærvær i hverdagen – Kasper Cordt Olsen
Ord, Billeder og Øvelser for alle aldre  – Maria Ginnerup
3P i erhvervslivet – Lotte Lykkegaard Laursen

Maden på Gram Højskole

På kurset serveres lækker mad morgen, middag og aften. Køkkenet på Gram Højskole stiler efter høj kvalitet med fokus på bæredygtighed; blandt andet er de fleste grøntsager økologiske dyrkede fra Gram Slots produktion.