Golf og Højskole

Golf og højskole er en uge med masser af golf kombineret med traditionel højskole for alle, som gerne vil udvikle og forbedre deres golf-evner i smukke sønderjyske omgivelser.

Kurset er et samarbejde med Ribe Golf Klub, som ligger i smukke omgivelser blot et kvarters kørsel fra højskolen. Klubben råder over en velplejet 18 hullers golfbane i et let kuperet terræn, hvor både skove, søer, kløfter og vandløb kommer i spil.

Her vil du modtage instruktion fra PGA pro Nikolaj Viuff og få rig mulighed for at spille Ribe Golf Klubs fantastiske 18-hulsbane. Du vil også møde golfklubbens bestyrelsesformand og høre om klubbens historie.

I golfundervisningen vil du modtage instruktion, som forbedrer dine evner som golfspiller.

Lektion 1: Svingtræning

Du vil blive tjekket i alt fra opstilling, grip, bevægelse. I undervisningen dit golfsving blive filmet og analyseret. – og du vil blive instrueret i løsninger på forbedringer af netop dit golfsving.

Lektion 2: Shortgame

Her vil du bliver undervist i bunkerslag og forskellige variationer af indspil.

Lektion 3: Putting og greenreading

Du vil få testet, udfordret og undervist i putting. Dette sker med fokus på grip, sigte og greenreading.

For at sikre dig den bedste golfinstruktion, skal du ved tilmelding oplyse dit handicapindeks og DGU-nr. Er du nybegynder oplyses dette i stedet.

Mandag, torsdag og fredag vil den medbragte frokost indtages i golfklubben, hvor det vil være mulighed at tilkøbe drikkevarer.

Leje af udstyr: Golfudstyr kan lejes i golfklubben for 500 kroner for hele ugen. komplet golfsæt: bag, driver, fairwaywood, hybrid, jernsæt samt putter. – tees og bolde kan købes i shoppen.

Eget udstyr: Alle kursusdeltagere skal være opmærksomme på, at man selv er ansvarlig for personligt golfudstyr. Det vil sige golfbolde til spil på golfbanen, tees, golfhandske, pitchfork. Dette kan også købes i Ribe Golf Klub.

Transport: Transport til golfbanen sker i egen bil eller ved samkørsel med øvrige kursister. Vi skal selvfølgelig også mødes hver morgen til spændende morgensamlinger, og vi mødes til samtalesalon og sangaften med masser af gode højskolesange.

På kurset serveres lækker mad morgen, middag og aften. Vi slutter ugen med af med en festaften – med tilhørende festmenu. Køkkenet på Gram Højskole stiler efter høj kvalitet ned fokus på bæredygtighed, lokale råvarer og økologi.

Og så skal vi på ekskursion til Gram Slot og høre om Svend og Sanne Brodersens rejse med at købe et forfaldent slot og forvandle det til et af Danmarks største økologiske landbrug og et kulturelt fyrtårn.

Du er altid velkommen til at kontakte os for at høre mere om kurset. Ring på +45 2932 4557 eller send en mail til info@gramhojskole.dk

14. maj – 20. maj 2023

Nikolaj Viuff

Nikolaj Viuff er 30 år og bosat i Varde.

Nikolaj er uddannet PGA-træner og har en akademiuddannelse i oplevelsesøkonomi og ledelse. I de sidste 12 år af Nikolajs liv har den stået på golf næsten hver eneste dag. De sidste 8 år har Nikolaj undervist i forskellige golfklubber. Det startede med 5 år i Varde golfklub. I de seneste 3 år har Nikolaj dog undervist i Skærbæk Mølle Golfklub og i Ribe. Inden Nikolaj tog min uddannelse som PGA-træner rejste han rundt og spillede professionelle golfturneringer i håbet om at kunne få et gennembrud som professionel golfspiller.

Kombinationen af Nikolajs fortid som golfspiller, og 8 års erfaring som PGA-træner, har givet ham en masse i rygsækken, og den viden er glæder Nikolaj sig til at dele med jer.