grafisk

Generationer på højskole (fra 6 år)

Familiehøjskole er højskole for HELE familien. Her mærker i alle den helt særlige højskoleånd. Glæd jer til en uge med et møde på tværs af generationer, hvor børn, unge, voksne og ældre er sammen og oplever sammen.

Ugen byder på forskellige familie-workshops inden for temaer som musik, natur, dans, bevægelse og kreativitet. Vi skal lave stomp. Vi skal danse. Vi kommer helt tæt på naturen.  Vi skal være kreative. Vi skal dyste mod hinanden i familie OL og meget mere. Se skemaet længere nede på siden.

Onsdag byder på en dagstur til smukke Rømø, hvor vi skal opleve vinteren ved vadehavet. Vi tager madpakker og varm kakao med, så vi har noget at varme os på. Der er også tidspunkter, hvor vi er delt op. Her kan de voksne fordybe sig til et foredrag, besøge Gram Slot og se hvem der er bedst i musikquizzen, mens børnene kan dyste i hallen eller give den gas til børnedisco. Hver morgen har vi morgensamling og fredag afslutter vi selvfølgelig med en hyggelig afslutningsfest.

Familiehøjskole er for alle, der har lyst til at opleve noget nyt sammen med familien, og som har lyst til at en uge med masser af fællesskab med andre børn, unge og voksne. Alle undervisningsblokke er lavet sådan, at alle kan være med – både nybegynder og øvet.

Generelt
På kurset serveres lækker mad morgen, middag og aften. I pauserne skifter vi henholdsvis mellem frugt, kage og en småkage til aftenkaffen.

Du er altid velkommen til at kontakte os for at høre mere om kurset. Ring på +45 2932 4557 eller send en mail til info@gramhojskole.dk

Keramik - lær at dreje skema

11. – 17. februar 2024

Børn, 6-15 år: 2800 kr.

Voksne, 16+år: 5000 kr.

Undervisere

Sofie, underviser

Sofie Nielsen

Sofie Nielsen er til daglig højskolelærer og underviser i natur, dans, kultur og litteratur. Sofie vil som kursusleder føre jer trygt gennem ugen

Sabrina Bilander

Sabrina er uddannet kulturformidler, og har i flere år arbejdet med kreativ undervisning af både børn og voksne. Sabrina arbejder til daglig som professionel kunsthåndværker i hendes univers Art By Bilander, hvor hun designer unika papirblomster i italiensk crepepapir. Siden 2022 har hun afholdt +15 blomsterworkshops for både private, institutioner og skoler. Med en del succesfulde kurser i bagkataloget, vil Sabrina sørge for, at I får en hyggelig krea-oplevelse.

Thomas Hansen

Thomas er tidligere professionel musiker og entertainer gennem 10 år i stomp- og performancegruppen HeartBeatGroup. Han har sammen med gruppen været med til at afvikle over 500 koncerter og workshops på skoler, festivaler og spillesteder rundt i landet. I kan derfor roligt glæde jer til nogle timer, hvor der spilles fede rytmer på atypiske instrumenter indtil taget letter.