kort kursus fotografi bastian

Fotografi

Dette fotografi-kursus er designet med en engagerende og interaktiv tilgang til undervisningen, der fremmer din forståelse af både de tekniske og kompositoriske elementer af fotografiet. Undervisningen omfatter en kombination af oplæg om andre fotografers værker, teoretiske/tekniske lektioner og mest af alt praktiske øvelser og opgaver, som giver dig mere erfaring med dit kamera. Vi afholder forskellige feedbacksessions, hvor vi bliver klogere på fotografiets kompositoriske elementer, hvordan du kan styrke dig eget udtryk.

Her er nogle eksempler på, hvordan undervisningen vil finde sted:

Fotografiets teknik og komposition
Vi vil begynde med en teoretisk lektion, hvor de grundlæggende koncepter inden for fotografiet bliver præsenteret. Dette omfatter visuel præsentation fra underviseren, vigtige begreber som eksponering, komposition, belysning og mere gennemgås, og du lærer, hvordan du behersker dit kamera, så du får de billeder, som du brænder for.

Fotografiske opgaver
Teorien vil blive suppleret med praktiske øvelser og fotografiske opgaver. Du får mulighed for at anvende de lærte teorier i praksis gennem fotograferingsopgaver. Disse opgaver fokuserer på at eksperimentere med forskellige indstillinger i kameraet og arbejde med bestemte kompositionsregler.

Kreative kamera teknikker:
Vi vil eksperimenter med diverse kamera teknikker såsom Kamera Obscura og lys-maling. Disse teknikker understøtter forståelsen af kameraets grundsten på en sjov og lærerig måde som kan bruges til at skabe mange kreative billeder.

Diskussioner og kritik:
Der vil være tid afsat til diskussion og kritik af jeres arbejde. Dette omfatter, at I viser jeres billeder til hinanden og giver konstruktiv feedback. Dette skaber en læringsmiljø, hvor du kan dele din viden, blive inspireret og lære af hinandens perspektiver.

En uge med højskoleånd, fællesskab og hjemlighed
Vi mødes hver morgen til spændende og perspektiverende morgensamlinger med afsæt i bl.a. Grundtvig og Kierkegaard, og med højskolesange der både inspirerer og motiver til dagen der kommer.

Der vil udover morgensamlinger være foredrag, samtalesaloner og sangaftenener, der hver især sikrer os at vi kommer lidt mere indsigtsfulde og bevidste fra Gram Højskole.

Ugen sluttes af med en fernisering af de forskellige værksteders rum, læring, processer og produkter kombineret med en festlig aften hvor vi spiser ekstra dejlig mad, synger lidt sange og HYGGER os.

Gram Højskole
Gram Højskoles bygninger er oprindeligt et gammelt sygehus, så vi har nogle fantastiske lokaler, med store vinduer og fantastisk lysindfald. Ud over nogle lækre værksteder har vi også en veludstyret idrætshal, fitnessrum og yogarum. Vi har fine dobbeltværelser og elsker når man gerne vil dele værelse med hinanden i en uge.

Vi er omringet af den smukkeste natur og kultur. Gram Slot og slotspark ligger lige på den anden side af vejen, Gram Lergrav ligger blot få kilometer væk, og lige overfor Gram Højskole er der et friluftsbad og et stort idrætscenter.

Ekskursioner – Gram Slot og Vadehavet
Tirsdag formiddag drager vi i samlet flok til Gram Slot, hvor vi får en spændende og historisk rundvisning.

Onsdag er der en lidt længere fælles tur, hvor vi bliver hentet af en bus og kører til Vadehavscenteret. Vi skal have en spændende rundvisning, en smagsprøve af én af specialiteterne fra det Sønderjyske kaffebord og så er der mulighed for at komme ned og dypper tæerne i Vadehavet.

Vi spiser sundt, flot og godt på Gram Højskole
Vores køkkenchef, Jørgen og hans fantastiske personale sørger for at vi aldrig går sultne i seng. Med udgangspunkt i sæsonens råvarer fremtryller de lækre smage, smukke farver og sunde kalorier. I pauserne vil der altid være kaffe og the, og skiftevis frugt, kage eller småkager.

Du er altid velkommen til at kontakte os
Ring på +45 2932 4557 eller send en mail til info@gramhojskole.dk

Vi er et levende hus, så skema og program er vejledende med forbehold for ændringer

30. juni – 6. juli 2024

Bastian

Bastian Birk Thuesen

Bastian Birk Thuesen er en kreativ professionel, der er uddannet i  Fine Art Photography fra Glasgow School of Art. Efter uddannelsen har han arbejdet både kommercielt og med egne kunstprojekter. Han arbejder med både analog og digital fotografi hvor han forener konceptuelle konstruktioner med kraftfulde visuelle udtryk. Hans kunst trækker stærk inspiration fra menneskets forhold til naturen og den teknologi vi omgiver os med.