Kreativ kok søges til bæredygtigt køkken på Gram Højskole

Gram Højskole søger dygtig og kreativ kok/køkkenassistent til at indgå i et team med køkkenchefen fra den 1. oktober, gerne tidligere eller kort derefter. Da vi øger vores aktiviteter både i dagligdagen med flere kursister og elever, om aften med flere nye og spændende arrangementer og koncerter samt i weekenden med flere kursister og gæster udefra, vil vi gerne sikre os, at vi bibeholder den høje standard, som Gram Højskole allerede har – derfor har vi behov for ekstra hænder i køkkenet.

I køkkenet tager vi udgangspunkt i Sans! I neurogastronomi og nudging, som har en målbar effekt på tilfredshed, når det angår både smag, mæthed og oplevelse. Sans! bringer måltidsoplevelsen i en helt ny, mere sanselig, grøn, grov og ikke mindst bæredygtig retning. Vi fokuser på sæsonens lokale råvarer, mindre kød og laver mad, hvor vi skaber det meste fra bunden af.

Vi forventer, at:

• du er faglært kok/cater og har erfaring fra lignende stilling
  • du kan arbejde selvstændigt, ansvarligt samt prioritere egne opgaver
  • du bringer godt humør med på arbejde og kan holde overblik – også når det spidser til

Du vil komme omkring både koldt, lunt, varmt, bagning og planlægning, og du vil også blive en del af rengøring af køkkenet og vores egenkontrol. Vi har elever til at hjælpe med opvasken, og du skal have lyst til at være en del af et højskolefællesskab, hvor eleverne er nysgerrige på tips, tricks og opskrifter, og dine kolleger har en faglig holdning til, hvad vi putter i munden.

Du skal være selvkørende og arbejde selvstændigt, og du skal synes det er skægt, at der af og til dukker et event eller en mulighed op. Dine vagter vil være en blanding af hverdage dag eller aften samt i nogle perioder hver anden søndag aften. Vagtplanlægning foretager du sammen med køkkenchefen, der ønsker gensidig fleksibilitet. Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 timer.

Gram Højskole er en folkehøjskole med stort fokus på fællesskabet, bæredygtighed, rummelighed, nysgerrighed, livsoplysning og kulturarv. Du bliver en del af et ungt, men erfarent hold, som har stor iværksætterånd og en passion for at skabe højskole, der har noget på hjertet.

Læs mere om os på www.gramhojskole.dk, følg os på Facebook og Instagram, og tøv ikke med at ringe til køkkenchef Jørgen Henriksen Birk på 4237 7575 for nærmere oplysninger. Ansøgningsfrist: fredag den 25. august. Opstart senest den 1. oktober. Send ansøgning og CV til: ansogning@gramhojskole.dk. Vi afholder løbende samtaler.

Jørgen Køkkenchef

Køkkenchef