Forretningsfører til Gram Højskole

Gram Højskole er en folkehøjskole med stort fokus på fællesskabet, bæredygtighed, rummelighed, nysgerrighed, livsoplysning og kulturarv. Vi er en ny højskole, som har haft en temmelig hård fødsel. Det har vi taget konsekvenserne af, og er derfor startet helt forfra med ny bestyrelse, ledelse og medarbejdere i september 2023. Du vil derfor blive en del af et hold af både meget uerfarne og erfarne højskolemennesker og en arbejdsplads, hvor der er stor iværksætterånd og en passion for at skabe højskole, der har noget på hjertet.

Vi søger en forretningsfører, der gerne vil være med til at sikre en stabil økonomi, igangsætte nye dagsordener og etablere et nyt sekretariat bestående af forretningsfører, sekretær og en kommunikationsmedarbejder.

Som forretningsfører bliver dit primære arbejdsområde økonomien. Du bliver ansvarlig for, at styringen af økonomien på højskolen. Du skal derfor, i samarbejde med højskolens forstander og bestyrelse, være med til at udarbejde både budgetter, periodeopfølgninger og årsregnskaber samt sikre højskolens likviditetsstyring. Derudover skal du også lave løbende bogføring, afstemninger, indberette til forskellige styrelser og fonde samt håndtere løn og honorarer til både vores fast personale og alle de spændende gæstelærere, kunstnere og foredragsholdere, der besøger og underviser på skolen.

Udover økonomidelen kommer du også til at koordinere højskolens indsatser på vores korte kurser og udlejning.

Du vil referere til forstanderen og dine nærmeste kollegaer i sekretariatet bliver sekretæren og kommunikationsmedarbejderen. Vi ønsker os et dynamisk sekretariat med forskellige kompetencer. Her hjælper vi hinanden, når der er behov for det.

Økonomi- og forretningsudvikler med kærlighed til højskolelivet

Som vores nye kollega kommer du til at være forstanderens tætte sparringspartner. Vi forestiller os, at du har:

• Kvalifikationer til at skabe rammerne for en stabil og sund økonomi
  • Ambitioner om at medvirke til at videreudvikle forretningsdelen af Gram Højskole
  • Lysten til at være med til at skabe finansieringen af Gram Højskoles mange projekter
  • Erfaring med skoleøkonomi – gerne fra en højskole eller efterskole
  • Godt kendskab til økonomiprogrammet KOMIT vil være en fordel
  • Glæde ved at være sammen med unge nysgerrige mennesker, som du dagligt vil møde mange af
  • Lyst til at være en del af et levende miljø, hvor du også deltager i skolens arrangementer og giver en hånd med det praktiske arbejde, når det er nødvendigt
  • Mulighed og lyst til at arbejde på højskolen 30-37 timer om ugen

Du kommer til at spille en helt central rolle på Gram Højskole, hvor du både skal arbejde meget selvstændigt og samtidig være en holdspiller med 10 kollegaer, heriblandt lærere, pedel, oldfrue og køkkenchef.

Løn efter kvalifikationer

Yderligere oplysninger

Læs mere om os på www.gramhojskole.dk, følg os på Facebook og Instagram. Tøv ikke med at ringe til forstander Gert Møller Jensen på tlf. 31454155, hvis du har spørgsmål. Ansøgningsfrist: den 17. februar. Vi afholder samtaler i uge 8. Send ansøgning og CV til: ansogning@gramhojskole.dk.