Livskraft
– En vej til mental sundhed

“Tanker er ikke virkelighed. Men vores virkelighed skabes alligevel af vores tanker.”

– Sydney Banks

Kurset Livskraft er et kursus for dig, der ønsker at blive klogere på, hvad der skaber alle vores oplevelser og dermed vores virkelighed her i livet. Kurset bygger på De Tre Principper – en tilgang til psykologi vendt på hovedet, kunne man sige.

Det er ikke indholdet af vores tanker, der er det vigtige; det er måden, vi tænker om tankerne, der flytter noget. Vi kommer til at tale om tid, og hvordan nuet er det eneste, der eksisterer. Når vi er i nuet er vi i flow, vi er frie. Fortiden er således allerede sket og dermed eksisterer den kun i vores hukommelse. Og fremtiden er ikke sket endnu, og derfor er der ikke nogen grund til at bekymre sig om den. Det lyder simpelt, og måske erkender du på dette kursus, at det er så simpelt!

Der kræves ingen forudsætninger for at kunne deltage på kurset. I de forskellige fag og workshops dykker vi ned i forskellige aspekter af livet, alle med Sydney Banks’ De Tre Principper som fælles udgangspunkt. Det er således visionen, at alle deltagerne såvel som bidragyderne får noget med fra weekenden.

Du vælger løbende hvilke workshops, du ønsker at deltage i. På den måde har du muligheden for at gribe øjeblikket, lade dig inspirere og udnytte en eventuel ny indsigt i løbet af kurset. Vi håber, at alle med dette program kan sammensætte en weekend, der både inspirerer og udfordrer.

Glæd dig til foredrag, fordybelse og workshops med mange spændende temaer, højskolesange, maleri, teatersport og bevægelse.

Alle kan deltage på kurset – Vi glæder os til at se dig.

Kursets program offentliggøres her på siden snart. Du er altid velkommen til at kontakte os for at høre mere om kurset. Ring på +45 2932 4557 eller send en mail til info@gramhojskole.dk

Uge 17 – venteliste

26.-30. april 2023