Friheden til fordybelse og fællesskab

Læs om vores værkstedsfag og hvilke valgfag vi tilbyder – vi håber der er noget der falder i din interesse!

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål:

Mail: info@gramhojskole.dk

TILMELDING

Vælg mellem:

Foråret 2024

21 uger: 28. jan. til 22. juni 2024.

15 uger: 10. marts til 22. juni 2024.

Efteråret 2024

19 uger: 04. aug. til 14. dec. 2024.

13 uger: 15. sep. til 14. dec. 2024.

Glæd dig til et højskoleophold. hvor du bliver en del af et lille, hyggeligt og familiært fællesskab. Sammen skaber vi minder for livet!

Håndens værk – vores forskellige fag

Du kan vælge mellem forskellige værkstedsfag og op mod 6 forskellige valgfag under dit ophold. Der kommer til at køre 3 perioder, hvor man har mulighed for at ønske værkstedsfag – det vil sige du kan under dit ophold afprøve flere værkstedsfag, men der er også mulighed for samme værkstedsfag. Derudover kommer du til at ønske 2 valgfag i de 3 perioder. Vi ønsker at pirre nysgerrigheden, hvor vi i fællesskab vil undersøge verden omkring os og få skabt noget med vores hænder. Vi tror på at nysgerrighed skaber grobund for motivation.

Det praktiske

Er du nysgerrig på hvordan du muligvis ville kunne komme til at bo? Så kan du tjekke det ud herunder. Hvis du ønsker at få en rundvisning af Højskolen, så book endelig en tid og vi vil vise dig rundt med et smil! Vi har også en støtteordning, som åbner op for forskellige muligheder – læs gerne mere!

Hvorfor skal jeg vælge Gram Højskole?

På Gram Højskole vil du opleve fællesskab og nærvær, og du vil blive udfordret og prøve noget nyt i fællesskab med andre. På højskolen er vi nysgerrige på os selv, hinanden og verden. Hvem er du? Hvad brænder du for? Hvad kan vi i fællesskab? Alt dette er noget vi arbejder med i dagligdagen – og en ny erkendelse kan sagtens opstå, mens du ælter ler, stemmer din guitar eller har fingrene i jorden i køkkenhaven. I undervisningen får du mulighed for at fordybe dig, men vi skubber også til din kreativitet og sætter pris på dine input og ideer. Gram Højskole er en ny højskole, og derfor har vi har højt til loftet, og hos os er alt ikke skrevet i sten. Vi udvikler kulturen, højskolen og fællesskabet sammen.

Hvilke fag kan jeg vælge?

I løbet af opholdet kommer du til at gå igennem 3 perioder. I disse 3 perioder får du muligheden for at ønske nyt værkstedsfag og du skal ønske nye valgfag. Det vil sige du får muligheden for at afprøve 3 forskellige værksteder i løbet af dit ophold – dette betyder ikke, at der ikke er mulighed for at have samme værkstedsfag i flere perioder.

Du kommer til at vælge 2 valgfag af 3 omgange, det vil sige 6 valgfag i alt. Nogle valgfag er fastlagte af os, men vi vil også rigtig gerne høre jeres ønsker om mulige valgfag.