Kor! Syng dig glad

Hvis ideen om at synge flerstemmige sange sammen en med en samling entusiaster, der vil det lige så meget som du, er dette kursus lige noget for dig – Ja, så kom med til “Kor!” Syng dig glad”.

På dette kursus vil vi først og fremmest synge en masse kormusik fra et bredt udvalg af genrer – og slutte det hele af med en mini-koncert på festaftenen. Om du elsker klassisk kor eller rytmisk, gospel eller pop, så er kurset noget for dig – vi kommer nemlig bredt rundt!

Under kyndig vejledning og klaverakkompagnement fra underviser, Matthias Bjørnestad, vil vi komme igennem en række forskellige satser, Du er garanteret både at synge noget smukt, noget groovy, noget spændende og nok også noget nostalgisk i løbet af ugen.

Forløbet er tilrettelagt, så der er plads til alle, uanset niveau. Satserne er af en sværhedsgrad, hvor alle kan være med, Vi vil arbejde med, hvordan man bruger noder som kor (uanset om man har læst noder før eller ej), og vi vil have en grundig gennemgang af sund stemmebrug og korrekt opvarmning.

Derudover vil et centralt fokus være på, hvordan man skaber et trygt korrum. For dem, der ikke har sunget meget i kor, kan det være ganske grænseoverskridende at skulle synge foran andre, især hvis man skal synge solo, eller er alene om sin stemme. Gennem forskellige øvelser og overvejelser vil vi sammen forsøge at skabe en stemning og et rum, hvor der er plads til at udfordre sig selv, og hvor det ikke gør noget, at man fejler – det er måske endda en fordel!

Under tilmeldingen er du velkommen til at kommentere forslag til genrer, du kunne være interesseret i – vi kan nok ikke opfylde alle ønsker, men vi vil tage højde for jer alle i planlægningen og i valget af satstyper!

På kurset serveres lækker mad morgen, middag og aften. Vi slutter ugen med af med en festaften – med tilhørende festmenu. Køkkenet på Gram Højskole stiler efter høj kvalitet ned fokus på bæredygtighed, lokale råvarer og økologi. Og så skal vi også på rundvisning på Gram Slot og på ekskursion i det sønderjyske.

Så kom som du er, og syng med os – Det gør os glade, så mon ikke også det kan gøre dig glad!

30. april – 6. maj 2023

Matthias Bjørnestad

Din underviser på korkurset er Matthias Bjørnestad, som er fast underviser på Gram Højskole. Matthias er cand.mag. i Musikvidenskab og Religionsvidenskab. Han har bred erfaring med indstudering af kor i mange forskellige genrer, og er desuden super interesseret i alt, hvad der har med musik at gøre – så spørg endelig! Matthias akkompagnerer selv sin indstudering på klaver.