Kommunikationsmedarbejder til Gram Højskole

Vil du være med til at sætte en ny højskole på landkortet sammen med entusiastiske kolleger? Vi søger en kommunikationsblæksprutte, der kan omsætte Gram Højskoles hverdag og historie til fortællinger på vores hjemmeside og sociale medier. Vi leder efter dig, der kan håndværket: at skabe synlighed i søgemaskiner og på digitale medier og dig som har lyst til at være en del at et nyt og stærkt fællesskab. Du kender unges medievaner, og ved hvordan man skærer et budskab, som får den kommende elev til at klikke.

Gram Højskole bygger på værdier som fællesskabet, bæredygtighed, rummelighed, nysgerrighed, livsoplysning og kulturarv. Vi er en ny højskole, og lad os bare være ærlige: Fødslen har været hård. Det har vi taget konsekvenserne af, og er derfor startet helt forfra med ny bestyrelse, ledelse og medarbejdere. Du vil derfor blive en del af et ungt, men erfarent hold mennesker, som har stor iværksætterånd og som brænder for at skabe højskole, der har noget på hjertet og som kan rykke lidt ved tanken om, hvad en højskole er og kan.

Vi søger en dygtig kommunikator, som kan positionere Gram Højskole og skabe en positiv og spændende fortælling om højskolens kommende profil. Du kommer med på rejsen i at skærpe profilen som har titlen Håndens værk – Tekstil, Mad, Keramik, Jord og Træ. Gram Højskole bliver en skole, der både arbejder med den almene dannelse og med værksteder, hvor eleverne får friheden til at fordybe sig, komme ud af hovedet og ned i kroppen og hænderne. Hånd og ånd er ligeværdige her.

Vi forventer du føler dig på hjemmebane i at skabe content til SoMe kanaler, for det bliver et af dine primære arbejdsområder. Du har en kommunikationsuddannelse i bagagen og du ved, hvordan man skaber god annoncering og bruger METAs værktøjer. Du har lyst til at koordinere vores samlede markedsføringsindsats . Derfor gør det heller ikke noget, at du er habil til at lave billede og videoindhold og har en fortæller gemt i maven. Udover SoMe bliver du også ansvarlig for at vedligeholde og opdatere vores hjemmeside, som er lavet i WordPress. Hvis du har erfaring med grafisk arbejde, er dette absolut et plus, men det er ikke et krav.

Det hold, du bliver en del af består af forretningsfører, sekretær og dig som kommunikationsmedarbejder. Du skal være med til at opbygge sekretariatet til en stabil og stærk konstruktion, som kan bære den udvikling Gram Højskole går igennem. Vi forventer derfor, at du lyst til at lære store dele af sekretærens arbejde at kende, således at sekretariatet altid er fuld funktionelt under sygdom, ferier og i spidsbelastede perioder. At arbejde på en højskole er mere end et job. Vi hjælper hinanden, løfter hinanden og passer på hinanden – og på vores elever.

Vi forventer at du:

• er kommunikationshåndværker med en kommunikationsuddannelse
  • er historiefortæller og kan formidle disse til vores kommende elever og kursister
  • kender unge og forstår at formidle Gram Højskole i øjenhøjde
  • har fingeren på pulsen og ved, hvad der rører sig i ungdomsgenerationerne
  • kender højskoleverdenen er et plus
  • kan kommunikere ubesværet på engelsk såvel i skrift og tale
  • måske har lyst til at flytte i nærheden af Gram (ikke et krav)

Vi tilbyder

• En stilling med ansvar for mange forskellige kommunikationsopgaver
  • Et frit og selvstændigt job i en dynamisk organisation, hvor vi sparrer og spiller hinanden stærkere
  • En positiv og engageret organisation, med stor åbenhed, humor og arbejdsglæde