Julemad og Knas
Julehygge og juleforberedelser

Ugen er for alle, som elsker juleforberedelserne lige så meget, som vi gør her på Gram Højskole. Gennem højskolefællesskabet skaber vi sammen den rette julestemning og får både bagt julesmåkager ud over det sædvanlige og lavet himmerigske mundfulde af konfekt og fyldte chokolader. Vi skal besøge et smukt julepyntet Gram Slot, og på julemarked blandt dygtige kunsthåndværkere. Tilbage på højskolen går vi i kreaværkstedet og laver juleklip- og pynt af den avancerede slags.

Vi skal komponere en velsmagende julegløgg – og vi skal naturligvis også smage på den. Ikke mindst vil der være masser af fif til julemaden, som vi alle skal smage på og lade os inspirere af. Ud over en stor portion julestemning får alle guidelines på juleretter med hjem og som minimum en gang hjemmelavet rødkål. Det bliver med garanti aldrig det samme igen at købe det på glas!

Praktisk information

På Gram Højskole prioriterer vi lokal og økologisk mad i videst mulig omfang. Vores køkkenchef vil hele ugen sørge for dejlige måltider, og i højskolens spisesal er der god plads til gode snakke og samtaler over maden.

Vi starter hver morgen med morgensamlinger, hvor vi beriges med input om alt mellem himmel og jord – og så synger vi selvfølgelig højskolesange.

Du indlogeres på højskolens lyse og store værelser. Enkeltværelse kan tilvælges.

Ugens Program

Med forbehold for ændringer

27. november til 3. december 2022

Pris:

5000 for dobbeltværelse

5500 for enkeltværelse

3500 kr. som dagselev

Er du medlem af Ældresagen er der en rabat på 1.000 kr.

Hvis du har deltaget i et kursus hos os, får du 1000 kr. i rabat på dit næste kursus.

Rabatterne kan ikke kombineres.

Rabatterne gælder kun resten af 2022.