Det Kreative Univers
Papir i Blomst

En blomsterfyldt uge, hvor du lærer at arbejde med italiensk crepepapir og fremtryller din helt egen evighedsbuket.

På dette kursus forvandler vi det forunderlige crepepapir til farverige blomsterkreationer. Det bliver en krea-uge, hvor vi fordyber os i alt det som papiret kan bruges til. I det kreative værksted dykker vi ned i efterårets farver og naturens inspirerende flora og fauna, når vi kaster os ud i håndlavede buketter og efterårskranse. Vi indfarver vores eget papir med naturfarver og akvarel, og vi giver os i kast med forskellige teknikker for at opnå de smukkeste kreative udtryk.

Inspirationen finder vi i den vilde natur, men også gennem et historisk kig ind i blomsternes rolle i kunsten. Under temaet kunstens imitation af naturen, arbejder vi også med sommerfugle, bier og andet pynterigt ophæng som vi udstiller sidst på ugen i en mini-udstilling. Her beundrer vi hinandens kreative værker inden de flotte kreationer får lov til at pynte videre i jeres eget hjem.

Ugen byder udover kreative sysler i værkstedet på masser af højskoleliv. Vi skal høre inspirerende morgensamlinger, vi skal til foredrag om blomster som inspirator gennem tiden og vi skal reflektere over menneskets fascination af blomstermotivet med både et kunsthistorisk og nutidigt blik. Ugen byder også på en ekskursion, hvor vi kommer ud af huset og henter ny inspiration til værkstedet.

Kurset er for alle, der drømmer om en uge i kreativitetens navn!

Ugens Program

Med forbehold for ændringer

18. til 24. september 2022

Pris:

5000 kr. for dobbeltværelse

5500 kr. for enkeltværelse

Følg to ugekurser i efteråret for 6000 kr.