Bridge og Højskole

Bridge og højskole på Gram Højskole er en uge med masser af bridge (undervisning og turnering) kombineret med traditionel højskole. Det er en fordel at have spillet bridge før, men kommer du for at lære mere og nyt eller måske for at få bedre styr på grundmeldingerne, så er du kommet til det rigtige sted.

Hver dag begynder med morgensamling. Resten af formiddagen er der oftest bridgeundervisning på programmet.

Udover bridge byder kurserne ”Bridge og højskole” på morgensamlinger, højskolesang, foredrag, samtalesalon og foredrag. Midtvejs er der også en halvdagsudflugt, og I får også lejlighed til at høre mere om Gram Slot og højskolens forbindelse hertil.

Bridgeundervisning:

Bridgeundervisningen foregår på to niveauer med mere end 16 deltagere. Bridgeundervisningen tager udgangspunkt i kursisternes kendskab til bridgespillet. Vi dropper den sædvanlige bridgetest, der desuden ikke altid kan afsløre alt. I stedet for udbyder de to undervisere to emner, hvor det ene emne er målrettet den mindre rutinerede del af kursisterne, og det andet emne de mest rutinerede.

De to undervisere skiftes til at udbyde undervisning på hvert af niveauerne, så de i løbet af ugen har haft både de mere og mindre rutinerede flere gange.  Vi kommer med sikkerhed komme omkring kendte emner som det offensive og defensive grundsystem, men der bliver også plads til emner som spilføring, modspil, negative doblinger, kampen om kontrakten, Fjerde farve, eller hvad vi vurderer de tilmeldte kursister kunne have glæde af.

Kursisterne kan frit vælge mellem de udbudte emner fra dag til dag, men kan i tvivlstilfælde spørge underviserne, hvilket emne de får mest ud af at vælge. Du kan deltage på kurset på egen hånd uden en fast makker. Ham eller hende sørger vi så for. Du skal blot have lyst til at lære mere i løbet af en sjov uge i fællesskab med en masse andre bridgespillere. I kan selvfølgelig også deltage som makkerpar. Makkerpar skilles ikke ad. Har du spørgsmål til bridgeundervisningen, så kontakt højskolen, og de vil henvise jer til en af underviserne.

På en typisk uge spilles vi tre til fire bridgeturneringer alt efter højskolens program. Spiller du i en bridgeklub under Danmarks Bridgeforbund må du derfor gerne oplyse dit medlemsnummer ved tilmelding, for så får dine undervisere bedre indblik i, hvilke kursister der har meldt sig til kurset.

Du er altid velkommen til at kontakte os for at høre mere om kurset. Ring på +45 2932 4557 eller send en mail til info@gramhojskole.dk

12. – 16. august 2024

Undervisere