Maleriets store stræk

Maleriet i det helt store stræk kan bedst mærkes og foldes ud på de store formater.

Når der er en vis spændvidde I maleriet og dermed plads at udfolde sig på, kan man lade sige rive med af den maleriske begejstring og samtidig øve sig I at planlægge dele af processen.

Malerikurset handler om hvordan man på forskellige måder kan planlægge den maleriske proces og afprøve balancen mellem det at arbejde hurtigt og samtidig bevare et vist overblik på billedfladen.

Kurset er for alle dem der vil udfordres på hvad det vil sige, at arbejde på det større lærred.

Malerikurset vil byde på temposkift med fokus på både helheden og detaljerne – og en mulighed for at øve sig I at få en bedre materialefornemmelse.

På værkstedet vil der I løbet af ugen være korte oplæg om det at arbejde I det store format også med guides til andre kunstneres praksis,

Herudover vil der være værkstedsvejledning og introduktion af teknikker og individuelle samtaler bl.a. med udgangspunkt i dit eget billedmateriale.

Gram Lergrav
For 10 mio. år siden var en stor del af Sønderjylland dækket af hav. I Gram har vi i sommerhalvåret netop adgang til at udforske den del af historien i det gamle lergrav, hvor rester af havdyr er bevaret, fordi de blev dækket af lag på lag af fint ler. Hvis du er heldig, kan du finde snegle- og muslingeskaller, søpindsvin og hajtænder, som du må tage med hjem.

Du er altid velkommen til at kontakte os for at høre mere om kurset. Ring på +45 2932 4557 eller send en mail til
info@gramhojskole.dk

4. juni – 10. juni 2023

Martha Kramær

Martha Kramær, f. 1974 er uddannet MFA 2008 fra det Kgl. Danske Kunstakademi i København.

Hun er aktivt udøvende samtidskunstner, undviser og beskikket censor ved Det Kgl. Danske Kunstakademis Billedkunstskolers censorkorps frem til 2026.

Marthas arbejder indgår I flere private og offentlige kunstsamlinger. Hun har udført udsmykningsopgaver og har gennem årene deltaget i større udstillingssammenhænge i gallleriregi samt vist værker på flere forskellige venues og kulturinstitutioner.

Læs mere og se Marthas egne værk her: http://www.marthakramaer.dk/